Googlad

Googlade precis mitt namn. Fick upp lite info på wikipedia.
Ja, man blir ju glad först, men inte när man fortsätter läsa. Kopierar in så ni kan få läsa för er själva.

Angelika eller Angelica ett kvinnonamn, av latinets angelica - den änglalika. Bland romarna användes namnet som ett mansnamn.

Jättekul...

Sedan så googlade jag Emma.

Emma är ett kvinnonamn av tyskt ursprung, från början ett smeknamn för namn på Erm(in)-, Irm(in)- 'stor, väldig', senare även smeknamn för Emilia.

Och det var nästan roligare att hennes namn betyder stor och väldig...

Så Emma min bloggkompanjon, och även du Tranehamster där ute som läser vår blogg. Hur känns det att vara väldig och stor?

XOXO / Angie the man.


Kommentarer
Postat av: Emma

Det känns väldigt bra! Perfekt beskrivning av mig ju!!

2010-10-04 @ 09:38:41
URL: http://klappaminkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0