Tips från coachen

Ikväll ska jag på årets andra julbord. Förra veckan var det julbord med jobbet och jag lärde mig av mitt misstag. Misstaget var att jag efter en tallrik med julmat blev fullständigt proppmätt. Så idag har jag laddat upp med att äta så lite som möjligt, igår åt jag mycket vilket töjde ut magsäcken till maxvolym. Om man gör en överslagsräkning på detta så kan man helt enkelt konstatera att jag ikväll kommer att kunna äta minst 2 tallrikar julmat och 1 tallrik dessert.

2 tallrikar julmat + 1 tallrik dessert = maxvolym

Om man dessutom äter långsamt så har en del av maten hunnit brytas ned och tar helt enkelt mindre plats i magen, därav är det svårt att finna godtycklig fakta angående maxintag av julmat, detta kan i sin tur leda till att det faktiskt är så att jag utan problem kan få i mig 2,5 även 3 tallrikar julmat. Nu kanske ni tänker att desserten är godast och att jag istället skulle ha satsat på en extra tallrik där, men smaken är som baken och eftersom jag nästan bara äter kött i december månad, så måste jag dessutom lägga fokus vid att fylla på proteinförrådet i min kropp inför kommande år.

Jag återkommer imorgon med en rapport.

XOXO / Angie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0